Wednesday, October 24, 2007

 

Diners perduts


No és cap novetat: el Govern dels Estats Units es gasta un dineral amb la seva particular guerra d'Iraq. Avui, però, he sentit una notícia que m'ha esgarrifat: els diners que costa aquesta maleïda guerra equivalen al PIB dels 130 països més pobres del món, o el que és el mateix, al PIB del Regne Unit durant tot un any.

No sóc ni he estat mai partidària de vagues ni manifestacions, no perquè no respecti aquests dos drets fonamentals, sinó perquè, per una banda, mai no he estat de queixar-me massa i, per l'altra, perquè penso que sovint se n'abusa i això els desvirtua (no sé vosaltres, però jo em vaig fer un tip de patir vagues a segon de batxillerat que ningú no sabia perquè es feien, però ja anava bé si mentrestant no s'havia d'anar a classe). Que una cosa és fer vaga, i una altra de molt diferent "fer el vago". Doncs fins i tot jo, que sóc així com us deia, vaig sortir una i una altra vegada al carrer per demanar que no es fes aquesta maleïda guerra i no vaig dubtar ni un moment a l'hora de cridar ben fort "No a la guerra!".

Em pregunto si aquests milions i milions de dòlars llençats a l'Iraq no haurien estat més útils invertits en un sistema de sanitat pública encara inexistent a dia d'avui als Estats Units, per exemple, o en educació, o en infraestructures, o en qualsevol altra cosa que, a més de costar aquests diners no costés els centenars de vides que ha costat, costa i costarà la Guerra d'Iraq.

Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]