Wednesday, September 13, 2006

 

CURIOSITATS D'ESTIU

Bé, avui sí. M'assec amb la llibreta davant, de fons sona un cd que donava per perdut i em disposo a escriure-us alguna cosa. Tinc la finestra oberta i les pluges de les últimes hores em permeten gaudir d'una fresqueta que agraeixo. I és que ha plogut de valent, ja tocava! Tot i així, Ja he sentit avui per la ràdio que no ha plogut on hauria de ploure i, per tant, els pantans no s'omplen. És un tema que em preocupa aquest de la sequera i el canvi climàtic, no sóm conscients de com ens carreguem el Planeta entre tots. Massa interessos i diners en joc, com sempre.
Coincidint amb els últims dies de bon temps que hem tingut he estat a Navarra, el País Basc i França. Quatre dies molt ben aprofitats i un indret que us animo a visitar si no el coneixeu. És curiós llegir "Red de Carreteras de Navarra" quan estàs ascostumada a veure "Red de Carreteras del Estado". Drets forals a part, una cosa tan senzilla com aquesta ajuda a entendre el perquè de les reivindicacions que surten de Catalunya cap a Madrid, on tal com arriben sembla que desapareixen.
Uns per massa i els altres per massa poc. Les ganes de conèixer el País Basc, que fins ara havíem evitat per por, ens van dur a Sant Sebastià (Donostia), on vam viure en directe un acte de "kale borroka" i el conseqüent desplegament d'"ertzainzas" encaputxats rodejant l'autobús calcinat. L'endemà, la curiositat em va portar a comprar un exemplar del "famós" diari Gara.
Mentrestant, una catedràtica de Dret Constitucional era presentada com a número dos del Partit Popular a Catalunya sota l'aparença d'"independent" però declarant que, tot i discrepar d'Acebes, se sent identificada amb Mariano Rajoy. Curiós, també. I sense abandonar el PP, arriba a les Corts Generals el projecte del nou Estatut de les Illes Balears que reclama per a aquesta comunitat autònoma tot allò que fins ara anava contra l'unitat d'Espanya. Potser s'ho haurien de fer mirar...
Abans d'acabar, no vull deixar de fer esment del discurs de Joan Laporta a la seu de l'ONU de Nova York, a qui felicito i agraeixo les paraules pronunciades, perquè JO TAMBÉ SÓC CATALANA.

Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]